گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۶ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۴۲۵ مورد

تعداد بازدید های دیروز : ۲۲۰ مورد

تعداد بازدید های هفته : ۱۶۷۷ مورد

تعداد بازدید های کل : ۱۰۳۳۷۴۹ مورد

پر بازدید ترین روز : ١٣٩٨/١٢/٦ - ۷۱۷۷ مورد

برگزاری کارگاه آموزشی "اقدامات پرستاری در سوختگیها و تشنج" برای ماماهای شهرستان راز و جرگلان

دوشنبه ٢٤ دی ١٣٩٧ ساعت ١١:١ ق.ظ   ( بازدید : 307 نفر )


به گزارش روابط عمومی، صبح امروز واحد سلامت خانواده، جمعیت و مدارس شبکه بهداشت و درمان راز و جرگلان، در راستای توانمندسازی ماماهای شهرستان، به برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع "اقدامات پرستاری در سوختگی ها و تشنج" اقدام نمود.

در این کارگاه که بصورت یک روزه در سالن آموزش مرکز خدمات جامع سلامت راز با حضور ماماهای تیم سلامت و ماماهای تسهیلاتهای زایمانی شهرستان برگزار شد، آقای "ذبیح الله درود" تکنسین فوریتهای پزشکی، به تشریح انواع سوختگیها، درجه بندی و اقدامات لازم در مواجهه با درجات مختلف سوختگی و همچنین کمکهای اولیه در تشنج پرداخت.

خانم "سهیلا رستاخیز" مسئول واحد سلامت خانواده و کارشناس سلامت مادران شبکه بهداشت و درمان راز و جرگلان، ضمن تقدیر و تشکر از آقای درود، این کارگاه را مفید و موثر ارزیابی نموده و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ماماها اغلب در مراکز خدمات جامع سلامت در انجام امور پرستاری نیز فعالیت دارند، توانمندسازی ایشان جهت اقدامات پرستاری در هنگام مواجهه با سوختگی، تروما، تشنج، بیماریهای قلبی و ... ضروریست. لذا کارگاههایی در این راستا برنامه ریزی شده که بصورت دوره ای برگزار خواهد شد.

برپایه این گزارش، در بخشی دیگر از این کارگاه، خانم رستاخیز به مرور اجمالی دستورالعمل "ارزیابی خطر ترومبو آمبولی در مادران باردار" پرداخت.

 


منبع : شبکه بهداشت و درمان شهرستان راز و جرگلان چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.








جستجو
سوگندنامه بقراط (۱۱۷۰۶ بازدید)
امپاتی(empathy) چیست؟ (۶۲۸۰ بازدید)
سلام بر محرم (۵۹۸۸ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...